Gårdagens fester

Å ena sidan vill jag gå ut ikväll. Dansa mig bort, dansa mig full, dansa mig patetisk.
Jag och mig själv, sovandes på trappen till Oscar Fredriks kyrka. Ett stenkast från livet, ett stenkast från dig.

 

Å andra sidan vill jag ringa på din dörr, ringa till din telefon. Krypa ner i din säng med ett glas rött och titta på de vita väggarna. Hålla ditt huvud när du filosoferar och plinkar på den lilla PT-1:an. Titta ut mot regnet, luta mig ut och se torget koka av heta kroppar som längtar efter någon att hålla om, någon att älska, någon att älska med.

 

Men jag sitter i min egen säng. Långt ifrån liv, långt ifrån kärlek. Med knän uppdragna mot bröstet så tittar jag på mina egna gula väggar och påminns om vad jag en gång var. Vem jag en gång var.

Märkt ,

En tanke på “Gårdagens fester

  1. Viktoria skriver:

    svar: den där killen som kommenterade på queeninlägget var min kusin^^ han gillar INTE att jag lyssnar på ark, men han fattar inte att kommentaren på mitt inlägg inte blev så lyckad. lite motsägelsefull kanske ^^

Lämna en kommentar